Studenci kierunku pielęgniarstwa oceniani są w następującym systemie: egzamin i zaliczenie z oceną w skali 2-5. zgodnie z przyjętym w Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego . Szczególną uwagę przypisuje się samoocenie studenta i ocenie przez nauczyciela wiedzy, umiejętności i postaw podczas zajęć praktycznych i praktyk zawodowych. Ocenę studenta ustal się na podstawie szczegółowych kryteriów.
lp | Nazwa Kryterium |
1 | udzielanie poprawnej, wyczerpującej odpowiedzi |
2 | trafność rozpoznania problemów wynikających z zadania |
3 | uwzględnienie aktualnej wiedzy medycznej |
4 | umiejętność łączenia wiedzy z różnych dziedzin |
5 | posługiwanie się językiem naukowym |
6 | samodzielność i kreatywność w proponowaniu rozwiązań |
lp | Nazwa Kryterium |
1 | Zgodność treści z tematem |
2 | Trafny dobór literatury |
3 | Ujęcie problemu zgodnie z aktualną wiedzą (medyczną, społeczną, humanistyczną |
4 | Interpretacja własna tematu. |
5 | Szata graficzna zgodna z ustalonymi wymogami |
lp | Nazwa Kryterium |
1 | Bezpieczeństwo odbiorcy usług |
2 | Poprawność zaplanowania rozwiązywania problemów, doboru metod, środków do rozwiązywania zadania (problemu) |
3 | Wykonał zabiegi zgodnie z obowiązującymi zasadami i procedurami |
4 | Wykazał zdolność organizowania własnej pracy dostosowanej do przyjętych zaleceń i organizacji pracy w oddziale |
5 | Wykorzystywanie wiedzy z różnych dziedzin (przedmiotów) |
6 | Zgodność prezentowanych poglądów z przyjętymi zasadami etyki ogólno zawodowej |
7 | Samodzielność i kreatywność w proponowaniu rozwiązań |
lp | Nazwa Kryterium |
1 | Analiza informacji dotyczącej sytuacji zdrowotnej |
2 | Diagnoza pielęgniarska (trafność, poprawność, hierarchia ważności) |
3 | Cel (adekwatny do rozpoznanych problemów, poprawnie sformułowany |
4 | Poprawność zaplanowania rozwiązania problemów, doboru metod, środków |
5 | W planie uwzględnił współpracę z pacjentem i jego rodziną oraz z zespołem terapeutycznym |
6 | W planie opieki uwzględnił standardy i procedury opieki pielęgniarskiej zgodne z aktualną wiedzą medyczną |
7 | Uzasadnienie planu działania |
8 | W procesie pielęgnowania wykorzystał wiedzę z różnych dziedzin (przedmiotów) |