Formy organizacyjne kształcenia
A. Spotkanie wstępne.
W ramach każdego przedmiotu określa się w zespole odpowiedzialnym za kształcenie (student, nauczyciele: akademicki i opiekun praktyk) szczegółowe kompetencje zawodowe, które student powinien rozszerzyć. Dążenie do uzyskania kompetencji zawodowych łączy się z koniecznością pogłębiania wiedzy teoretycznej i praktycznej
B. Spotkania bieżące
W ramach realizacji treści każdego przedmiotu student spotyka się z nauczycielem i określa jaki efekt kształcenia uzyskał na tym etapie, dążenia do uzyskania niezbędnych kompetencji licencjata pielęgniarstwa. Na tym etapie, możliwe są (na wniosek studenta) modyfikacje zmian w zaprogramowanym procesie kształcenia.
C. Spotkanie końcowe
Potwierdzenie osiągnięcia w ramach modułu zaplanowanych kompetencji zawodowych, wiedzy teoretycznej na poziomie akceptowanym przez samego studenta, koordynatora kształcenia praktycznego i opiekuna praktyki zawodowej oraz nauczyciela akademickiego. Natomiast ocena całościowej wiedzy teoretycznej należy wyłącznie do nauczyciela akademickiego
Rola osób uczestniczących w procesie kształcenia
1. Student studiów licencjackich „pomostowych” powinien:
a. aktywnie uczestniczyć w procesie kształcenia,
b. negocjować i argumentować zakres i charakter treści kształcenia,
c. aktywnie uczestniczyć w kształceniu i ocenianiu w trakcie procesu zdobywania
d. kompetencji/umiejętności zawodowych, określać nowe obszary studiowania zgodnie z zainteresowaniami i zakresem
e. kompetencji zawodowych, odpowiedzialnie i obiektywnie formułować samoocenę na każdym etapie kształcenia
2. Do zadań koordynatora przedmiotu i/lub opiekuna praktyk należy:
a. określenie wraz ze studentem jego potrzeb kształcenia tj. obszaru kompetencji zawodowych, który będzie systematycznie rozszerzał i dostosowywał realizację szczegółowych planów zgodnych z oczekiwaniami studenta,
b. zapewnienie i organizowanie bezpośredniego wsparcia w czasie praktyk zawodowych, podejmowanie oceny bieżącej w zakresie osiągnięć studenta
c. monitorowanie i dokumentowanie postępów w kształtowaniu kompetencji zawodowych studenta na poszczególnych etapach praktyk zawodowych,
d. współpraca z nauczycielem akademickim uczestniczącymi w toku kształcenia w celu poznania opinii dotyczącej ewaluacji kształtowania kompetencji
e. uzupełnianie dokumentacji portfolio przedstawiającą osiągnięcia studenta
f. dokumentowanie oceny końcowej studenta z praktyk zawodowych.
koordynator przedmiotu i/lub opiekun praktyk (osoba z doświadczeniem
praktycznym i wyższym wykształceniem kierunkowym)